چگونه صاحب سیکس پک شویم

سیکس پک یا همان شکم شش تکه از جمله عضلات محبوبی می باشد که برای خیلی از ورزشکاران آرزو و تقریبا دست نیافتنی به نظر می آید اما با رعایت یک سری نکات خیلی ساده و با تلاش و پشتکار می توانید به راحتی صاحب یک شکم شش تکه شوید،اصول رسیدن به شکم شش تکه شامل سه جزء اصلی است تغذیه و تمرین و استراحت

تغذیه

مهمترین عامل ساخت شکم شش تکه و نمایان کردن آن تغذیه است هر وقت که شما تمرینات شکم مانند دراز نشست و حرفه ای ترین تمرینات با وزنه و بدون وزنه بر روی عضلات شکم انجام دهید عضلات شکم شما را بدون رعایت کردن یک رژیم غذایی مناسب و صحیح نمایان خواهند شد زیرا برای نمایان شدن عضلات شکم باید لایه چربی بر روی عضلات از بین رود تا عضلات شکم شما دیده شود بنابراین می توان گفت ۷۰ درصد راه رسیدن به سیکس پک را توسط تغذیه باید انجام دهید،تغذیه سیکس پک یا همان شکم شش تکه باید باید با پروتئین بالا و و حداقل کربوهیدرات خط و مقدار کمی از چربی های مفید مانند روغن زیتون و روغن ماهی باشد،بهترین حالت برای مصرف پروتئین جهت رسیدن به سیکس پک سریع یک و نیم الی دو و نیم گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن است و این مقدار بستگی به سطح شما دارد که آیا مبتدی هستید یا حرفه ای

تمرین

بعد از تغذیه مهمترین عامل در راه رسیدن به سیکس پک تمرین می باشد توجه داشته باشید این تمرین تنها مختص تمرینات شکم نیست و تمرینات با وزنه تمرینات چند مفصلی مانند اسکوات پرس سینه و لیفت و پرس سرشانه به صورت مستقیم و غیرمستقیم و همچنین باعث افزایش ترشح هورمون رشد می تواند شما را در رسیدن سریع تر به سیکس پک یاری کنند،نکته‌ای که باید به آن توجه کنید تمرینات مخصوص شکم است ، شما تمرینات شکم را حداکثر در ۳ جلسه در هفته می‌توانید انجام دهید و از تعداد بیشتر در هفته جداً خودداری کنید چرا که نه تنها این کار سودی برای شما ندارد بلکه سبب عدم پیشرفت و بروز مصدومیت های احتمالی خواهد شد،بنابراین بهینه ترین حالت برای تمرینات شکم ۲ الی ۳ مرتبه در هفته خواهد بود. نکته دیگری که باید در تمرینات آن را در نظر بگیرید تمرینات هوازی است تمرینات کاردیو یا هوازی به موجب این که سبب سوختن کالری بیشتر خواهد شد باعث از بین رفتن لایه چربی از روی شکم شما می شود،بنابراین توصیه می شود که یک الی دو بار در هفته بعد از تمرینات با وزنه به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه تمرینات هوازی نظیر تمرین با تردمیل یا دوچرخه ثابت داشته باشید

استراحت و خواب کافی

خواب و استراحت یک بدنساز باید به اندازه کافی باشد تا عضلات آنها بازسازی و انرژی آنها ریکاوری شود،بنابراین یک تغذیه مناسب و تمرین عالی نیازمند یک استراحت خوب می باشد که اثرات تمرین و تغذیه خوب را تثبیت کند،فرقی نمی کند که هدف شما در بدنسازی چه چیزی است حتما باید حداقل ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید و در صورت مقدور بودن به هنگام ظهر یک خواب نیمروزی نیز می‌تواند برای شما بسیار مناسب باشد

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
دیدگاه شما بعد از تایید مدیریت ثبت خواهد شد