۱۰ ماده غذایی سرشار از گلوتامین

0 4,002

همانطور که می دانید گلوتامین یک اسید آمینه فوق العاده مخصوصا برای بدنسازان با فوایدی مانند  تقویت حافظه، افزایش حجم و آب عضلات و مفاصل، جلوگیری از تخریب بافت عضلانی و ترمیم بافت عضلانی، انتقال نیتروژن بین ارگان ها، حفظ تعادل اسید و باز، افزایش ترشح هورمون رشد، منبع انرژی سلول های مخاطی روده، منبع انرژی سلول های سیستم ایمنی و تنظیم سنتز و تجزیه پروتئین اشاره کرد در ادامه به معرفی ۱۰ ماده غذایی سرشار از این اسید آمینه فوق العاده می پردازیم

در اینجا ۱۰ غذاهای پر گلوتامین است که باید در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.
۱ ) گوشت و مرغ:
گوشت گاو، گوشت مرغ بهترین منابع گلوتامین را دارند.
۲ ) غذاهای دریایی:
به عنوان یک شکل از پروتئین گلوتامین است، که به وفور در انواع ماهی یافت می شود.
۳ ) اجزای گوشت:
بخصوص قسمتهای کبد، منابع خوبی از گلوتامین هستند.
۴ )لبنیات:
اضافه کردن شیر، ماست و پنیر در رژیم غذایی روزانه مقدار مورد نیاز گلوتامین راتامین میکند.
۵ ) تخم مرغ
از طریق مصرف تخم مرغ مقدار مورد نیاز گلوتامین را تامین میکنید.
۶ ) کلم:
کلم بخصوص کلم قرمز حاوی مقدار زیادی گلوتامین است. شما می توانید با مصرف آن در سالاد این ماده را تامین کنید.
۷ ) آجیل:
آجیل شامل مقدار متوسط گلوتامین است. آجیل را هر روز به مقدار متعادل در بین وعده های غذایی استفاده کنید.
۸ ) لوبیا و حبوبات:
تمام انواع لوبیا و حبوبات سرشار از گلوتامین هستند. اگر شما گیاهخوار هستید، در رژیم غذایی خود برای دریافت مقدار مناسب پروتئین در رژیم غذایی حبوبات را بگنجانید.
۹ ) چغندر، اسفناج و جعفری:
می توانید سالاد خوشمزه با این سبزیجات درست کنید سرشار از گلوتامین هستند این سبزیجات را نپزید.
۱۰ ) نوشابه های انرژی:
بسیاری از نوشابه های انرژی زا با گلوتامین غنی شده اند و یک منبع عالی از اسید آمینه هستند. اگر ورزشکار هستید، همیشه در حال حرکت و فعالیت هستید از این نوشابه استفاده کتید
اگر گیاهخوارید، لوبیا، حبوبات و کلم قرمز را در برنامه غذایی داشته باشید چون سرشار از گلوتامین هستند

0

دریافت برنامه های بدنسازی اختصاصی بدنسازی به همراه مطالب آموزشی در کانال تلگرام ما

ورود به کانال تلگرام

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
دیدگاه شما بعد از تایید مدیریت ثبت خواهد شد

سوال امنیتی *