مکمل شناسی

گینر چیست؟ و مناسب چه کسانی است

گینر در حقیقت ترکیب کربوهیدرات + میکسی از انواع پروتیین می باشد.

بیشتر مناسب برای تیپ های بدنی اکتومورف، اکتومزومورف است.در تیپهای بدنی مزومورف مناسب افرادی است که سطح تمرینی سخت دارند وآن هم بااحتساب کالری روزانه مصرف کنند.
گینر چه کاربردی دارد؟ به زبان ساده تامین کربوهیدرات زودجذب وپروتیین مورد نیاز بدن
تایمهای مناسب مصرف چه زمانی است؟ بهترین زمان های مصرف قبل از تمرین ،بعد از تمرین، به عنوان میان وعده.(البته با توجه به برنامه می توان زمان های دیگری نیز مصرف شود)
لازم به ذکر است که لزوما گینر هیچ فردی رو چاق نمی کند و بستگی به کالری دریافتی روزانه و میزان کالری مصرفی توسط فرد و همچنین مقدار مصرف گینر و متابولیسم شخص دارد
تیپ های بدنی اکتومورف برای نتیجه گیری بهتر و افزایش کارایی بیشتر می توانند با توجه به نظر مربی خود این مکمل را همراه با مکمل کراتین مونوهیدرات مصرف کنند
توجه داشته باشید که مقدار افزایش وزن و حجم در افراد مختلف متفاوت است و قابل پیش بینی به شکل دقیق نیست.

همواره به یاد داشته باشید ملاک اصلی پیشرفت شما پشتکار،تمرین اصولی و با علم ، تغذیه مناسب و استراحت کافی می باشد و این مکمل و هر مکمل دیگر تنها نقش یک پشتیبان و تکمیل کننده را دارد و از آن انتظار معجزه نداشته باشید و اگر تمامی مکمل ها ی برتر جهان را هم مصرف کنید بدون رعایت ملاک های اصلی ذکر شده هیچ گونه پیشرفتی در شما حاصل نخواهد شد
جهت غنی کردن پودرگینر مثلا برای میان وعده یا وعده های قبل تمرین بااحتساب کالری و حساسیت های غذایی فرد و…می توانید آن را که با گردو،پسته،انواع مغزها،موز،کاکائو،،خرما،انجیر میکس کنید
نکته بسیار با اهمیت در مورد این مکمل و مکمل های مشابه ایین است که  وعده های قبل و بعد تمرین را همراه با شیر مصرف نکنید زیرا  شیر حاوی  ۸۰ در صد پروتیین کازیین می باشد و کازیین دارای خاصیت دیرهضم ودیرجذبی دارد  و مصرف مکمل به همراه شیر علاوه بر این که زمان هایی که بدن احتیاج فوری به سوخت دارد دیرتر دریافت کند همچنین انرژی بدن را صرف هضم آن می کند. اما استفاده از آن با توجه به تایید مربی و متخصص تغذیه در وعده آخرشب می تواند بسیار مناسب باشد
قیمت یک‌گینر‌ بستگی به درصد پروتیین، میزان اسیدهای آمینه ضروری مخصوصا لوسین و ایزولوسین ووالین،،میزان گلوتامین وسایر اسیدهای آمینه غیرضروری آن دارد

نکته آخر: تعداد دفعات مصرف،دوز مصرف وتایم مصرف دقیقا برای هرفرد با هر هدف و هربرنامه تغذیه ای متفاوت است و باید توسط مربی و کارشناس تغذیه مشخص شود و از مصرف خودسرانه آن خودداری کنید

برچسب ها

علیرضا

موسس و مدیر کل وبسایت پروبادی

مطالب مرتبط

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی *

بسته