مقالات

حالات مختلف شناسوئدی | تنوع در حالت پوش آپ

پوش آپ یا شنا سوئدی را می‌توان یکی از بهترین تمرینات بدنسازی دانست،این تمرین که برای انجام آن نیاز به هیچگونه تجهیزاتی ندارید از جمله تمرین های مادر با اثرگذاری بسیار بالا بر روی عضلات شما از جمله سینه،بخش جلویی سرشانه و پشت بازو میباشد. اما این پایان خواص این تمرین فوق العاده نیست و در ادامه این مقاله به فواید این تمرین فوق العاده می پردازیم،همچنین این تمرین دارای تنوع بالا می باشد و می توان با ایجاد تنوع در انجام شنا سوئدی تمرکز آن را بر روی عضلات مختلف و قسمت های آن قرار دهیم.

شنا سوئدی در حالت طبیعی عضله هدف اصلی خود را عضلات سینه قرار داده و سپس پشت بازو و در مرحله آخر دلتوئید قدامی یا بخش جلویی عضله سرشانه اما انجام این تمرین به مرور به افزایش قدرت و همچنین استقامت شما بسیار کمک خواهد کرد و همچنین فرم ایستادن بدنی شما را نیز اصلاح می کند فرم معمولی اجرای این تمرین بر روی یک سطح صاف باز بودن دستها به اندازه عرض شانه و نوک پنجه ها بر روی زمین است اما با ایجاد تنوع می توانیم تمرکز بر روی عضله اصلی را متفاوت کنیم ،پس ابتدا به سه حالت اصلی آن می پردازیم

شنا سوئدی با شیب مثبت:

در این حالت علاوه بر عضلات ذکر شده تمرکز و فشار بیشتر بر روی بخش پایینی عضله سینه و یا همان زیر سینه است،این تمرین را تمامی سطهای بدنسازی از مبتدی تا پیشرفته می تواند انجام دهد

شنا سوئدی بدون شیب:

در این حالت فشار علاوه بر کل عضله سینه بیشتر متمرکز بر روی بخش میانی سینه است این تمرین نیز مانند حالت قبل قابل انجام برای سطح مبتدی تا پیشرفته است اما سطح مبتدی در صورت عدم توانایی می تواند از زانو های خود را برای کمک استفاده کند و سپس با تقویت شدن عضلات به مرور می تواند فرم اصلی آن را اجرا کند

شنا سوئدی با شیب منفی:

در این حالت از شنا سوئدی فشار اصلی بر روی بخش بالایی سینه و یا همان بالا سینه است، این تمرین  قابل انجام  تمامی سطوح بدنسازی نمی‌باشد و سطح متوسط تا پیشرفته معمولاً قادر به انجام این تمرین به دلیل درجه سختی آن می باشند و برای سطح مبتدی مناسب نیست،در هنگام اجرای این تمرین می توانید پاهای خود را بر روی یک سطح بالاتر مانند صندلی و یا هر چیز دیگری قرار دهید

شنا پایک:

شنا پایک یک مدل بسیار عالی از شنا می باشد که برای پرورش و تقویت عضلات سرشانه بسیار  اثرگذار است از جمله فواید این تمرین بدون‌نیاز بودن این تمرین به هیچ‌گونه تجهیزات و امکانات است و تحت فشار قرار دادن مستقیم عضله سرشانه است،این تمرین برای شرایطی که دسترسی به امکانات و تجهیزات ندارید بسیار مفید است اما قابل اجرا توسط سطح مبتدی نمیباشد و افراد تازه وارد قادر به انجام این تمرین به دلیل سختی آن نیستند اما افراد دارای سطح بالاتر می توانند این تمرین را در هر مکانی انجام دهند و پیشرفت عضلانی خود را در عضلات سرشانه و پشت بازو و همچنین قدرت و استقامت کلی بدن پس از مدت کوتاهی تجربه کنند

شنا دایموند

شنا دایموند که با نام‌های دیگر شنا الماس و یا شنا دلتا شناخته می شود یکی از بهترین تمرینات پشت بازو است که دارای اثرگذاری بسیار بالا برای تقویت و پیشرفت عضلات سه سر بازویی یا همان پشت بازو می باشد. در هنگام انجام این تمرین دستها را نزدیک به هم قرار داده است به طوری که فرمی شبیه به الماس را تشکیل می دهد. انجام این تمرین در ابتدای روز تمرینی پشت بازو و یا انتهای آن بسیار پیشنهاد می گردد

برچسب ها

علیرضا نیک پیام

موسس و نویسنده وبسایت پروبادی،مربی رسمی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام،محقق علم نوین تمرین و تغذیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن