راه رسیدن به نهایت کیفیت عضله + الگو تمرین

3 2,928

سالهای طولانی است که این بحث بین بدنسازان مطرح می باشد که یک بدنساز باید چه چیزی باشد.آیا برای دستیابی بیشترین حجم ممکن تمرین کند یا اینکه باید در پی دستیابی به بدنی عضلانی باشد که زیبایی و کیفیت اولویت اصلی اش است؟
این سوالی است که هرگز جواب قطعی برایش پیدا نشده و هرگز بدنسازان بر سر آن به توافقی نرسیده اند و احتمالا هرگز هم نخواهند رسید البته زمانی نه چندان دور تمام بدنسازان با وجودی که جواب متفاوتی برای این پرسش و ایهام داشتند در نهایت کنار هم رقابت می کردند و هر از چندی افرادی با بدنهای کاملا متفاوت موفقیت در رقابت ها را زا آن خود می کردند.

این اختلاف نظرها ادامه پیدا کرد تا اینکه باعث بروز زیر شاخه هایی در دنیای بدنسازی شده.از جمله گرایش برخی بدنسازان دنیا به سمت رقابتهای مانند بادی کلاسیک و فیزیک حتی گرایش برخی به سمت مدلینگ و فاصله گرفتن از رقابت های پرورش اندام شده اند.اما چیزی که کاملا مشخص است و تمامی بدنسازان بر آن توافق دارند اندام با عضلات حجیم و یا اندام با عضلات ریز اگر فاقد کیفیت باشد زیبای آن اصلا به چشم نخواهد آمد و حتی ممکن است بسیار بدنما باشد بنابراین اگر قصد شما بدنی بسیار حجیم ویا اندامی به اصطلاح مدلینگ باشد هیچ گاه کیفیت ساخت عضله را نادیده نگیرید زیرا برای جبران به دست آوردن مجدد کیفیت برای عضله مجبور به زمان و هزینه اضافی خواهید شد.پس در نتیجه اگر سرعت بدست آوردن عضله روند کندتری داشته باشد ولی با کیفیت بالا باشد بسیار با ارزش تر و زیبا تر از عضلات فاقد کیفیت و بد تراش است.

در همین راستا وبسایت پروبادی دات آی آر به راهبردهای مرد موفق ۴۴ ساله می پردازد که در این سن دارای عضلات بسیار با کیفیت می باشد.ساگی کالو بدنساز اسبق و عنوان دار و مدل فیتنس می گوید:سالهاست که دیگر برای بزرگتر شدن تلاش نمی کنم بلکه تنها می خواهم بر کیفیتم بیافزایم.با قد ۱۷۳ سانتیمتر وزن ۹۰ کیلوگرم و درصد چربی بسیار کم .ساگی با هیچ معیاری یک فرد کم حجم به حساب نمی آید ولی سایز به هر قیمتی هم برای او بی معنی است و همینطور سایز بیش از این هم برایش بی اهمیت می باشد.
با ترکیبی عالی از سایز عضلانی تناسب فرم بدنی و تفکیک ساگی بدنی را به نمایش می گذارد که هم براحتی می توان در سطوح بالای بدنسازی آماتور مطرح باشد و هم به عنوان یک مدل فیتنس و جای تعجبی نیست که او در هر دو عرصه موفقیتهای چشمگیری داشته است.

ساگی می گوید:برای من داشتن بدنی متناسب و با کیفیت چیزیست که اهمیت دارد در واقع دوست دارم که در تمام سال همانند یک بدنساز حرفه ایی باشم نه مانند بدنسازان دیگر فقط نزدیک به مسابقات آماده شوم هرگز اجازه ندادم که خارج ازدوره مسابقه وزنم ۱۰ الی ۱۵ کیلوگرم اضافه شوم در واقع بدنسازی حرفه ای شغل من است و من آن را با تمام کیفیت انجام می دهم به داشتن عضلات با کیفیت اهمیت می دهم و بر جمله کیفیت بهتر از کمیت است معتقدم.

این حرف های او اصلا جنبه ی شعار و ادعا ندارد بلکه بدنسازی یک بخش کامل جدانشدنی از وجود اوست و همینطور بخش جدانشدنی از حرفه اش به عنوان یک فرد موفق در دنیای فیتنس و مدلینگ  او با کنترل چربی بدنش در سطحی پایین و حفظ بدنی عضلانی در تمام سال سطح بالایی از سلامتی را هم برای خود رقم زده  و دارای یک بدن ایده آل با عضلات بسیار زیبا و با کیفیت دست یافته در ادامه کالو راز کیفیت عضلات خود را فاش می کند و این عضلات را مدیون برنامه و الگوی تمرینی منظم خود می داند و آن را در اختیار دوستدارن این ورزش می داند که وبسایت پرو بادی دات آی آر آن را در قالب یک جدول تقدیم حضورتان می کند موفق باشید

www.probody.ir

روزبخش بدن
اولپشت - جلو بازو - بالای شکم
دومسینه - پشت بازو - ساق
سوماستراحت
چهارمچهار سر ران - پایین شکم
پنجمسرشانه و کول - همسترینگ - ساق
ششماستراحت
www.probody.ir

 

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
دیدگاه شما بعد از تایید مدیریت ثبت خواهد شد

سوال امنیتی *

3 دیدگاه
  1. sepehr می گوید

    مشکلی نیست تمام حرکات را سوپر ست بریم ماهیچه نمیسوزد؟
    سینه و زیر بغل رو در یک روز بریم اشکالی نداره چون دو عضله بزرگن
    ممنون

    1. علیرضا می گوید

      برا تفكيك عضله براي مدت كم مناسب است و سينه و زير بغل براي سبك ميتدي تا نيمه حرفه اي جواب مي دهد

  2. امیر می گوید

    ایا این تمرین برای مبتدی ها نیز خوب است یا خیر؟ ممنون