روغن دنبه و خواص آن+ طرز تهیه

روغن دنبه صورت را شفاف مي كند، تيرگي هاي حاشيه صورت را پاك مي كند، يك وعده غذا با روغن دنبه به اندازه سه وعده غذا قوت بخشي دارد، چاقي ندارد و كلسترول را كاهش مي دهد.

گوسفند ده ها نوع گياه مي خورد، گياهان سالم و مفيد. هر گياهي، قدري چربي دارد. در واقع دنبه عصاره شصت، هفتاد نوع چربي گياه است. دنبه به راحتي و فوري پاك مي شود و نيازي به مواد شوينده نداريم به همين دليل در گذشته نياز به مواد شوينده براي شستن ظروف نبود. اما روغن هاي نباتي و مايع به اين راحتي پاك نمي شوند و خانم ها هميشه مشكل پاك كردن روي گازها را دارند.

توجه: براي تهيه يك روغن دنبه خوب، شفاف و بي بو مي توانيد به شرح زير عمل كنيد.

طرز تهيه:

4 كيلو روغن دنبه را چرخ كرده و 2 ليوان ماست و يك ليوان سركه طبيعي (به دلخواه) به آن اضافه كرده و به همراه يك عدد پياز چهار قاچ شده، 4 عدد سيب خوش عطر رنده شده و 14 عدد هل مخلوط نموه و مي جوشانيد تا كاملا ذوب شده و مواد محلول آن تبخير شده و كمي آب آن بپزد. آن گاه حاصل را صاف كرده و روغن سفيد، شفاف، خوش عطر و بي بو حيواني به دست آوريد. بهتر است براي جلوگيري از سوخته شدن روغن مزبور همان طور كه در حال ذوب شدن است هر از چند گاه يك بار، روغن آب شده را از ظرف تخليه نموده تا در نهايت روغن سالم تري از دنبه استخراج كنيد.

موفق باشید پروبادی

مطالب مرتبط
پیام بگذارید