موز در بدنسازی | خواص عالی در عضله سازی

موز یک میوه بسیار عالی با خواص بیشمار برای بدنسازان است،کافیست قبل از تمرین یک عدد موز میل کنید تا انرژی فوق العاده آن را در هنگام تمرین به صورت کامل احساس کنید.

دراین مقاله از پروبادی به معرفی خواص و مزایای عالی مصرف موز در بدنسازی اشاره خواهیم کرد

موز و انرژی در تمرینات:

تنها دو عدد موز می تواند انرژی شما را برای ۹۰ دقیقه تمرین بدنسازی تامین کند بنابراین این میوه مفید را بمب انرژی می نامند و همچنین می توانید با ترکیب موز و مواد دیگر از جمله کره بادام زمینی این انرژی را چند برابر کنید تا کیفیت بالایی در تمرینات خود تجربه کنید

موز و رژیم لاغری:

بسیاری از ورزشکاران و بدنسازان در هنگام رژیم لاغری و یا کات عضلانی و چربی سوزی از مصرف موز خودداری خواهند کرد و این میوه را یک ماده چاق کننده به واسطه کالری نسبتاً بالای آن می دانند اما موز یک میوه بسیار مناسب در دوران رژیم می باشد زیرا به دلیل داشتن فیبر بالا مصرف یک عدد ماست می تواند برای طولانی مدت شما را سیر نگه دارد و از اشتهای کاذب جلوگیری کند،بنابراین می‌توانید در میان وعده ها از موز استفاده کرده تا بتوانید از اشتهای کاذب خود و ریزه خواری جلوگیری کرده و خود را تا وعده های اصلی بدون احساس گرسنگی نگهداشته و در طول مدت زمان رژیم به خود سختی وارد نکنید

موز و عضله سازی:

مصرف موز نقش بسیار موثری در افزایش حجم و عضله سازی دارد،این میوه با حجم کمی که دارد می تواند کالری مناسب را برای بدن شما تامین کند و به فرایند عضله سازی با ترکیبات خود کمک خواهد کرد

موز حمایت کننده عضلات:

مصرف موز به واسطه داشتن پتاسیم،نقش بسیار پررنگی در حمایت از عضلات و جلوگیری از گرفتگی عضلانی دارد. پتاسیم به دلیل بالانس نگه داشتن واکنش های شیمیایی در عضلات شما از بروز کم آبی در عضلات جلوگیری خواهد کرد و در نتیجه گرفتگی عضلانی و آسیب دیدگی را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد

نقش موز در بهبود آرامش اعصاب:

موز به واسطه داشتن ترکیبات خود در بهبود و تقویت اعصاب بر رسیدن به آرامش نقش بسیار خوبی دارد و با مصرف موز می توانید حس خوب و انگیزه بیشتری در تمرینات بدنسازی داشته باشید و از ایجاد استرس در بدن جلوگیری کنید که استرس باعث ترشح بیشتر هورمون کورتیزول در بدن خواهد شد که به نوعی مخرب تمرینات و عضلات است

بهترین زمان مصرف موز:

مصرف این میوه در زمانهای مختلف با استفاده از اما بهترین زمان مصرف موز در میان وعده ها مانند میان وعده بین صبحانه و ناهار و میان وعده عصرانه و طلایی ترین زمان مصرف آن قبل از تمرین است همچنین این میوه را می توانید به همراه خرما و یا کره بادام زمینی جهت اثر بخشی بیشتر و بالا بردن حداکثر انرژی و کیفیت تمرینات قبل از تمرین مصرف کنید با تجربه یک تمرین با کیفیت و پر انرژی را داشته باشید

⭐جمع بندی: مصرف موز علاوه بر بدنسازان برای تمامی ورزشکاران و افراد عادی نیز توصیه می‌شود زیرا دارای خواص بسیار فوق العاده است و همچنین فرقی نمی کند که چه هدفی دارید افزایش حجم می خواهید و یا تفکیک عضلانی و چربی سوزی می توانید از خواص بیشمار این میوه پر خاصیت در هر شرایطی بهره مند شوید

مطالب مرتبط