نكات كليدي افزايش وزن و چاقي

يك جمله ى معروف مى گويد كه چاقى زيبايى مى آورد البته بايد به اين نكنه توجه شود كه منظور از چاقى افزايش وزن متعارف و اصولى است و هرگز منظور توده اى انباشته از چربى نيست كه سبب انواع بيمارى ها در آينده شود در ادامه نكاتى را راجع به چاق شدن و افزايش وزن خواهيم گفت كه كمك بسيار زيادى به كسانى كه قصد افزايش وزن را دارند خواهد كرد موفق باشيد

از چربی ها دوری کنید! اگر چه هدف شما افزایش وزن است، ولی نباید بیش از حد چربی مصرف کنید. سراغ چیپس و شکلات نروید. غذاهای آماده و سرخ کردنی نخورید. پروبادی, بهترین چیز برای شما غذاهای پر پروتئین و کم چربی است مثل ماهی تن و سایر غذاهای دریایی، سینه مرغ، بوقلمون، گوشت کم چربی، میوه و سبزیجات.
یکی دیگر از روشهای افزایش وزن و چاق شدن نوشیدن آب است! حداقل روزانه ۲ لیتر ( معادل ۸ لیوان ) یا بیشتر آب بنوشید. البته این مقدار آب زیاد است ولی این مقدار آب برای افزایش وزن لازم است.
بخوابید ! راحت ترین کاری که باید انجام بدهید و فراموش شده است. شما باید حداقل ۸ ساعت در شب بخوابید واقعاً به آن نیاز دارید.

در رژیم غذایی برای چاق شدن‌ از غذاهای کم‌ حجم و پُرکالری مانند کره، عسل، خرما و مغز دانه‌ ها استفاده کنید.

برخی لاغر‌ها برای چاق شدن سراغ مواد غذایی پُرخطر می‌ روند مثلا میزان روغن غذای شان را زیاد می‌ کنند یا شکر و شیرینی را در رژیم غذایی‌ شان افزایش می‌ دهند؛ در حالی که متخصصین تغذیه چنین روشی را به شدت رد می‌ کنند و معتقد اند این نوع روش‌ ها به سلامت لاغر‌ها آسیب می‌ رساند و حتی احتمال دارد باعث بیماری‌ های قلبی و عروقی شود!

محیطی که لاغر‌ها در آن غذا می‌ خورند باید دلچسب و مطلوب باشد. فرد لاغری که می ‌خواهد با غذا‌خوردن چاق شود، باید غذایش را در محیطی به دور از استرس بخورد. اگر لاغر هستید سفره ‌تان را رنگین کنید حتی اگر شده با شاخه گلی. پروبادی, غذای تان باید خوش طعم و خوشبو باشد و به هیچ وجه با اصرار دیگران، زیادتر از حد توان‌ تان غذا نخورید چون در این صورت از غذا دلزده می ‌شوید و در دفعات بعدی حوصله خوردن نخواهید داشت.

زیاد کردن وعده‌ های غذایی یکی از راه‌ های چاق شدن است، حتی اگر در هر وعده میزان غذای مصرفی ‌تان کم باشد.

مطالب مرتبط
پیام بگذارید