بدنسازی و فیتنس

روشی ساده برای اندازه گیری چربی بدن

دست راست خود را به حالت آزاد نگه دارید واز دوست خود بخواهید به حالت نیشگون فاصله میانی شانه وآرنج و در قسمت پشت بازو را کشیده و در اصل پوست و چربی را از عضله جدا کند وچند بار به وسیله خط کش میلیمتری ضخامت پوستی را که در دستش نگه داشته اندازه گیری کند و میانگین اعداد بدست آمده را بدست آورید و سپس چربی بدن خود ار توسط جدول زیر بدست آورید.

اعداد اندازه گیری شده             درصد چربی در مردان             درصد چربی در زنان

کمتر از ۶ میلی متر                     بین ۵ تا ۹ درصد                       بین ۸ تا ۱۳

بین۶ تا ۱۳میلی متر                     بین ۹ تا ۱۳ درصد                     بین ۱۳ تا ۱۸

بین ۱۳ تا ۱۹ میلی متر                 بین ۱۳ تا ۱۸ درصد                   بین ۱۸ تا ۲۳

بین۱۹ تا ۲۵ میلی متر                  بین ۱۸ تا ۲۲ درصد                   بین ۲۳ تا ۲۸

بین۲۵ تا ۳۸  میلی متر                  بین ۲۲ تا ۲۷ درصد                  بین ۲۸ تا ۳۳

موفق باشید پروبادی

برچسب ها

علیرضا

موسس و نویسنده وبسایت پروبادی،مربی رسمی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام،محقق علم نوین تمرین و تغذیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن